Igazi sikertörténet a budapesti reptér visszavásárlása – a számok magukért beszélnek!
2025. január 20. 15:55
Kiemelkedő eredmény igazolja a budapesti repülőtér visszavásárlásának sikerét.
2025. január 20. 15:55
2 p
8
4
15
Mentés
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma 2023 és 2024 között 20 százalékkal növekedett, ezzel pedig Európa második legdinamikusabban fejlődő légikikötőjévé vált. Csak a tiranai reptér teljesítette jobban, ahol közel 50 százalékos bővülést regisztráltak. A prágai repülőtér a harmadik helyet szerezte meg 18 százalékos növekedéssel. A 100 legnagyobb európai reptér közül mindössze 19 ért el két számjegyű növekedést, és csupán 5 légikikötő tudott 15 százaléknál nagyobb bővülést produkálni.
Nálunk jobb mutatóval egész Európában egyetlen légikikötő, a tiranai dicsekedhetett, mely valóban elképesztő, közel 50 százalékos bővülést tapasztalt.
– írja közösségi oldalán Sebestyén Géza, az MCC Gazdaságpolitikai Műhelyének vezetője.
Ez a kiemelkedő eredmény egyértelműen igazolja a budapesti repülőtér visszavásárlásának sikerét. A növekvő utasforgalom és a nemzetközi összehasonlítások egyaránt azt mutatják, hogy a döntés hosszú távon is eredményesnek.
Abból kiindulva, hogy az Egyesült Államokra már nem lehet számítani, európai nukleáris elrettentés van kialakulóban, vagyis az USA helyett Franciaország fog megvédeni minket. Boris Kálnoky írása.
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 15 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Avsk
2025. január 21. 04:48
Mi köze a vissszavásárláshoz a növekvő utasok száma. Semmi közze a kettőnek egymáshoz, pláne ilyen rövid idő alatt és pláne nem úgy, hogy eleinte tiszta káosz és felháborodás volt az utasok részéről a kiszolgálás.
Aláírták a Mini-Dubaj ingatlanvásárlási szerződését, az araboké lett a terület Aláírták az ingatlan-adásvételi szerződést a magyar állam és az Eagle Hills Csoport között – a cég nevével ellentétben szó sincs a Sashegyről, a Mini-Dubaj területét vette most meg az arab befektetői csoport 50,9 milliárd forint áron.A projektet Mohamed Alabbar vezeti, aki a belgrádi új városnegyed építésén is dolgozott, Albániában a pénzmosás vádja is szóba került az ő beruházása kapcsán, Horvátországban pedig a helyiek tiltakozásán elakadt a próbálkozása.Lánszki Regő államtitkár, országos főépítész korábban azt ígérte: szigorú lesz az ellenőrzés, a beruházó nem tudja majd lenyomni az államot. A MÁV három nappal ezelőtt jelentette be azt, hogy érvénytelenítette a Rákosrendező területén kármentesítési és hulladékelszállítási feladatokra kiírt közbeszerzéseket, mert a pénzt inkább azokra a vasúti javításokra szánják, amelyeket Lázár János az év elején elrendelt.
Jöhetnek az arabok.